RADA WYDZIAŁU

Rok akademicki 2023/2024

Posiedzenie w dniu 18 czerwca 2024 r.


Posiedzenia Rady Wydziału odbywają się co najmniej raz na dwa miesiące; w lipcu i sierpniu posiedzenia się nie odbywają (§ 25 ust. 2 Regulaminu Wydziału Polonistyki).

W razie potrzeby Dziekan Wydziału Polonistyki może zwołać posiedzenie Rady Wydziału w dodatkowym terminie w również w pozostałych miesiącach (tj. we wrześniu, listopadzie, styczniu, marcu, maju).

Rok akademicki 2022/2023

 

Rok akademicki 2021/2022

 

Rok akademicki 2020/2021

« Back

Posiedzenie w dniu 9 marca 2021 r.

Uprzejmie proszę o udział w zdalnym posiedzeniu Rady Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego w dniu 9 marca 2021 r.

Przebieg posiedzenia:

1. Wysłanie zawiadomienia o posiedzeniu dnia 2 marca br.

W załączniku każdy członek Rady Wydziału otrzyma listę głosowań, osobno jawnych i osobno tajnych, oraz instrukcję do głosowania w systemie Ankieter.

2. Wysłanie materiałów do poszczególnych punktów programu w dniu 2.03.2021 r. do godz. 14.00

3. W dniu 2.03.2021, do godziny 20.00 można zgłaszać propozycje zmian i uwagi mailowe do porządku posiedzenia (w trybie „Odpowiedz wszystkim").

4. Dyskusja za pośrednictwem poczty elektronicznej, w dniach od 2.03.2021 r., od  godz. 14.00 do 5.03.2021 r. włącznie.

W tym czasie każdy członek Rady Wydziału może przesłać na wspólną listę mailową (w trybie: „Odpowiedz wszystkim") uwagi do poszczególnych punktów programu.

Dnia 8 marca 2021 r., do godziny 20.00, przewodniczący Rady, dziekan przesyła wszystkim członkom Rady Wydziału podsumowanie dyskusji.

5. Głosowanie rozpocznie się w dniu 9 marca br. o godz. 9.00 i trwać będzie do godziny 23.00 dnia 11 marca 2021 r. włącznie. Wyniki głosowania zostaną podane do wiadomości członków Rady Wydziału 12 marca 2021 r.

Uwaga: Wszystkie maile w trakcie posiedzenia, wynikające z procedury, winne być wysyłane z żądaniem potwierdzenia przeczytania.

                                                                                                                   DZIEKAN

Prof. dr hab. Zbigniew Greń

PORZĄDEK POSIEDZENIA 9.03.2021

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z dnia 2 lutego 2021 r.;
  2. Informacje Dziekana Wydziału Polonistyki UW.
  3. Wyniki konkursu na stanowisko profesora uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony w Zakładzie Językoznawstwa Ogólnego i Migowego w Katedrze Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki.
  4. Wyniki konkursu na stanowisko asystenta w grupie pracowników dydaktycznych na czas określony w Zakładzie Bałtystyki w Katedrze Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki.
  5. Wyniki konkursu na stanowisko asystenta w grupie pracowników dydaktycznych na czas określony w Zakładzie Bałtystyki w Katedrze Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki.
  6. Opinia Rady Wydziału w sprawie zmiany w składzie Komisji Konkursowej na stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu w Instytucie Polonistyki Stosowanej.
  7. Opinia Rady Wydziału w sprawie awansu wewnętrznego na stanowisko profesora uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony dr. hab. Marcina Filipowicza w Zakładzie Literatur i Kultur Słowiańskich w Instytucie Slawistyki Zachodniej i Południowej, oraz w sprawie powołania Komisji Kwalifikacyjnej.
  8. Opinia Rady Wydziału w sprawie awansu wewnętrznego na stanowisko profesora uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony dr hab. Magdaleny Bogusławskiej w Zakładzie Literatur i Kultur Słowiańskich , oraz w sprawie powołania Komisji Kwalifikacyjnej.
  9. Opinia Rady Wydziału w sprawie awansu wewnętrznego na stanowisko profesora uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony dr hab. Izabeli Winiarskiej-Górskiej w Zakładzie Historii Języka Polskiego i Dialektologii w Instytucie Języka Polskiego , oraz w sprawie powołania Komisji Kwalifikacyjnej.
  10. Opinia Rady Wydziału w sprawie awansu wewnętrznego na stanowisko profesora uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony dr hab. Iwony Burkackiej w Zakładzie Kultury Języka, Stylistyki Teoretycznej i Leksykologii w Instytucie Języka Polskiego, oraz w sprawie powołania Komisji Kwalifikacyjnej.
  11. Opinia Rady Wydziału w sprawie awansu wewnętrznego na stanowisko profesora uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony dr hab. Magdaleny Sykurskiej-Derwojed w Zakładzie Językoznawstwa Komputerowego w Instytucie Języka Polskiego, oraz w sprawie powołania Komisji Kwalifikacyjnej.
  12. Opinia Rady Wydziału w sprawie awansu wewnętrznego na stanowisko profesora uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony dr hab. Magdaleny Zawisławskiej w Zakładzie Gramatyki, Semantyki i Pragmatyki Współczesnego Języka Polskiego w Instytucie Języka Polskiego, oraz w sprawie powołania Komisji Kwalifikacyjnej.
  13. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony w Zakładzie Literatury i Kultury Epok Dawnych w Instytucie Literatury Polskiej, oraz w sprawie powołania Komisji Konkursowej.
  14. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu w Instytucie Polonistyki Stosowanej, oraz w sprawie powołania Komisji Konkursowej.
  15. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu w Instytucie Polonistyki Stosowanej, oraz w sprawie powołania Komisji Konkursowej.
  16. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony w Zakładzie Językoznawstwa Ogólnego i Migowego w Katedrze Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki, oraz w sprawie powołania Komisji Konkursowej.
  17. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko starszego asystenta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas określony w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu w Instytucie Polonistyki Stosowanej, oraz w sprawie powołania Komisji Konkursowej.
  18. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko starszego asystenta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas określony w Zakładzie Edukacji Polonistycznej i Kształcenia Ustawicznego w Instytucie Polonistyki Stosowanej, oraz w sprawie powołania Komisji Konkursowej.
  19. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia na stanowisku starszego asystenta na czas nieokreślony w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych dr. Jana Zdunika w Zakładzie Edukacji Polonistycznej i Kształcenia ustawicznego w Instytucie Polonistyki Stosowanej, oraz w sprawie powołania Komisji Kwalifikacyjnej.
  20. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia dr Mileny Wojtyńskiej-Nowotki na stanowisku starszego asystenta na czas określony w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w wymiarze połowy etatu w Zakładzie Komunikacji Językowej i Glottodydaktyki  w Instytucie Polonistyki Stosowanej.
  21. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia dr. Piotra Ślusarczyka na stanowisku starszego asystenta na czas określony w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w wymiarze połowy etatu w Zakładzie Edukacji Polonistycznej i Kształcenia Ustawicznego w Instytucie Polonistyki Stosowanej.
  22. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia dr. Pawła Jaskulskiego na stanowisku starszego asystenta na czas określony w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w wymiarze połowy etatu w Zakładzie Edukacji Retoryki i Mediów w Instytucie Polonistyki Stosowanej.
  23. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia dr Jasminy Šuler-Galos na stanowisku lektora na czas określony w grupie pracowników dydaktycznych w Zakładzie Języków i Kultur Słowiańskich w Instytucie Slawistyki Zachodniej i Południowej.
  24. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia dr  Sylwii Łozińskiej na stanowisku starszego asystenta na czas nieokreślony w wymiarze połowy etatu w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w Zakładzie Językoznawstwa Ogólnego i Bałtystyki w Katedrze Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki.
  25. Opłaty za usługi edukacyjne dla doktorantów – cudzoziemców studiujących na zasadach odpłatności w roku akademickim 2021/2022.
  26. Sprawy bieżące Wydziału.
  27. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.

 

Rok akademicki 2019/2020

Posiedzenie w dniu 17 marca 2020 r.  jest ODWOŁANE!

Rok akademicki 2018/2019

« Back

Posiedzenie w dniu 30 kwietnia 2019 r. (termin dodatkowy)

POSIEDZENIE RADY WYDZIAŁU 30.04.2019 R. (TERMIN DODATKOWY)

CZĘŚĆ I godz. 16.00

I. HABILITACJE

  1. Sprawa przeprowadzenia postępowania habilitacyjnego i wyznaczenia członków komisji habilitacyjnej:
  1. dr Justyny Kowalskiej-Leder
  2. dr. Włodzimierza Pessela

II. DOKTORATY

  1. Nadanie stopnia doktora nauk humanistycznych:
    1. mgr Annie Dąbkowskiej
    2. mgr Katarzynie Małgowskiej
  2. Przyjęcie i dopuszczenie do publicznej obrony rozprawy doktorskiej:
    1. mgr Emilii Danowskiej-Florczyk
    2. mgr Mai Dobiasz-Krysiak
    3. mgr Beaty Górskiej-Szkop
    4. mgr. Pawła Jaskulskiego
    5. mgr Agnieszki Ochenkowskiej
    6. mgr Marty Rogowskiej
  3. Wyznaczenie recenzentów i ustalenie zakresu egzaminu kierunkowego oraz powołanie komisji egzaminacyjnej w przewodzie doktorskim:
    1. mgr Magdy Ciereszko
    2. mgr Barbary Klimek
    3. mgr Anny Perzyńskiej
  4. Wszczęcie przewodu doktorskiego, zatwierdzenie tematu rozprawy i promotora pracy  oraz powołanie komisji egzaminacyjnej: w zakresie dyscypliny dodatkowej i obcego języka:
    1. mgr. Kacpra Andrychowskiego
    2. mgr Maryii Anufryjevy
    3. mgr Ewy Balickiej-Szcześniak
    4. mgr Katarzyny Borkowskiej
    5. mgr Adriany Brendy-Mańkowskiej
    6. mgr Natalii Breyvo
    7. mgr. Pawła Brudzyńskiego
    8. mgr Marii Ciostek
    9. mgr Pauliny Faliszewskiej
    10. mgr Małgorzaty Glinickiej
    11. mgr Agnieszki Jastrzębskiej
    12. mgr Pauli Kiczek
    13. mgr Kai Kiełpińskiej
    14. mgr. Aleksandra Kmaka
    15. mgr Dominiki Kosteckiej
    16. mgr Sary Manasterskiej
    17. mgr. Kenjiego Miury
    18. mgr Marty Niewieczerzał
    19. mgr. Huberta Olborskiego
    20. mgr Katarzyny Osior-Szot
    21. mgr Magdaleny Pliszki
    22. mgr. Andreia Rasinskiego
    23. mgr Urszuli Sieczkowskiej
    24. mgr. Tomasza Sobańskiego
    25. mgr Yelizavety Startsavy
    26. mgr Kamili Sujkowskiej
    27. mgr Magdaleny Supeł
    28. mgr. Janusza Szablewskiego
    29. mgr. Olgierda Uziembły
    30. mgr. Grzegorza Waśniewskiego
    31. mgr. Bogusława Zagórskiego
    32. mgr Marii Żaboklickiej

III. Sprawy bieżące Wydziału.

Rok akademicki 2017/2018

« Back

Posiedzenie w dniu 14 listopada 2017 r.

Posiedzenie Rady Wydziału 14.11.2017 r.

CZĘŚĆ I godz. 16.00

I. TYTUŁY NAUKOWE

1.Uchwała Rady Wydziału w sprawie poparcia wniosku o nadanie tytułu naukowego profesora   dr. hab. Romanowi Krzywemu, prof. UW.

II. HABILITACJE

  1.  Uchwała Rady Wydziału w sprawie nadania lub odmowy nadania stopnia naukowego doktora habilitowanego:

      a) dr Lenie Magnone

      b) dr. Robertowi Kulmińskiemu

      c) dr. Krzysztofowi Rzepkowskiemu

      d) dr Marcie Wojtkowskiej-Maksymik

  1. Sprawa przeprowadzenia postępowania habilitacyjnego i wyznaczenia członków komisji habilitacyjnej:

a) dr Justyny Garczyńskiej

b) dr. Jacka Głażewskiego

III. DOKTORATY

  1. Nadanie stopnia doktora nauk humanistycznych:
    1. mgr Ewie Krzakowskiej-Łazuce (+wyróżnienie)
    2. mgr Annie Laskowskiej
    3. mgr Natalii Mętrak-Rudy
    4. mgr Oldze Szadkowskiej-Mańkowskiej (+wyróżnienie)
  2. Przyjęcie i dopuszczenie do publicznej obrony rozprawy doktorskiej:
    1. mgr Marty Cmiel-Bażant
    2. mgr Katarzyny Maciejak
    3. mgr Małgorzaty Popiało
    4. mgr Alicji Urbanik-Kopeć
  3. Wyznaczenie recenzentów i ustalenie zakresu egzaminu kierunkowego oraz powołanie komisji egzaminacyjnej w przewodzie doktorskim:
    1. mgr Ady Łobożewicz
    2. mgr Mileny Wojtyńskiej-Nowotki
  4. Wszczęcie przewodu doktorskiego, zatwierdzenie tematu rozprawy i promotora pracy  oraz powołanie komisji egzaminacyjnej: w zakresie dyscypliny dodatkowej i obcego języka nowożytnego:
    1. mgr Katarzyny Dudzińskiej
    2. mgr. Marka Ostrowskiego
    3. mgr Margaryty Sorokun
    4. mgr Ewy Strebeyko
  5. Sprawa wszczęcia przewodu doktorskiego mgr Barbary Rode.

CZĘŚĆ II godz. 17.30

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z dnia 10 października 2017 r.; przekazanie materiałów obiegiem.
  2. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko adiunkta na czas nieokreślony w Zakładzie Literatury XX i XXI wieku w Instytucie Literatury Polskiej UW.
  3. Opinia Rady Wydziału w sprawie powołania Pracowni Rękopisów i Ineditów z lat 1700-1850 w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW.
  4. Sprawozdanie z rekrutacji na studia I, II i III stopnia na rok akademicki 2017/2018.
  5. Sprawozdanie Dziekana z realizacji efektów kształcenia w roku akademicki 2016/2017.
  6. Przyznanie dyplomów ukończenia studiów z wyróżnieniem.
  7. Sprawozdanie z obrad Senatu UW i sprawy bieżące Wydziału.
  8. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.

 

Rok akademicki 2016/2017

« Back

Posiedzenie w dniu 28 września 2017 r.

CZĘŚĆ I godz. 14.00

  1. TYTUŁY NAUKOWE

1. Sprawa wyznaczenia kandydatów na recenzentów w postępowaniu o nadanie tytułu profesora dr. hab. Grzegorzowi Iglińskiemu, prof. UWM.

  1. HABILITACJE
  1. Opinia Rady Wydziału w sprawie odwołania dr Agnieszki Kruszyńskiej.
  2. Uchwała Rady Wydziału w sprawie nadania lub odmowy nadania stopnia doktora habilitowanego dr Alinie Molisak.
  3. Sprawa przeprowadzenia postępowania habilitacyjnego i wyznaczenia członków komisji habilitacyjnej dr Zuzanny Grębeckiej.
  1. DOKTORATY
  1. Nadanie stopnia doktora nauk humanistycznych:
    1. mgr Monice Jabłońskiej
    2. mgr Katarzynie Kułakowskiej (+wyróżnienie)
  2. Przyjęcie i dopuszczenie do publicznej obrony rozprawy doktorskiej:
    1. mgr Ewy Krzakowskiej-Łazuki
    2. mgr Anny Laskowskiej
    3. mgr Natalii Mętrak-Rudy
    4. mgr Olgi Szadkowskiej-Mańkowskiej
  3. Wszczęcie przewodu doktorskiego, zatwierdzenie tematu rozprawy i promotora pracy  oraz powołanie komisji egzaminacyjnej: w zakresie dyscypliny dodatkowej i obcego języka nowożytnego:
    1. mgr Magdaleny Biegaj
    2. mgr Agnieszki Jastrzębskiej
    3. mgr. Bartłomieja Mycyka
    4. mgr Anny Perzyńskiej
    5. mgr Zofii Smugi
    6. mgr Iwony Sołtys
    7. mgr Anny Wajdy
    8. mgr Joanny Wierzchowskiej
    9. mgr Marty Wojtas
    10. mgr Agnieszki Wronowskiej
    11. mgr Aleksandry Żurek

CZĘŚĆ II godz. 15.00

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z dnia 20 czerwca 2017 r.; przekazanie materiałów obiegiem.
  2. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia mgr Beaty Ciecierskiej-Zajdel na stanowisku lektora w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW.
  3. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia mgr Any Marković na stanowisku lektora w Zakładzie Języków i Kultur Słowiańskich w Instytucie Slawistyki Zachodniej i Południowej UW.
  4. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia mgr Magdy Schromovej na stanowisku lektora w wymiarze połowy etatu w Zakładzie Języków i Kultur Słowiańskich w Instytucie Slawistyki Zachodniej i Południowej UW.
  5. Akceptacja listy studentów na studiach I i II stopnia ubiegających się o stypendium MNiSW na rok akademicki 2017/2018.
  6. Akceptacja listy doktorantów ubiegających się o stypendium MNiSW na rok akademicki 2017/2018.
  7. Opinia Rady Wydziału w sprawie wniosków do Konkursu Funduszu Innowacji Dydaktycznych.
  8. Wniosek o prowadzenie studiów II stopnia na kierunku filologia polska.
  9. Wniosek o prowadzenie studiów II stopnia na kierunku logopedia ogólna i kliniczna.
  10. Przyznanie dyplomów ukończenia studiów z wyróżnieniem.
  11. Sprawozdanie z obrad Senatu UW i sprawy bieżące Wydziału.
  12. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.

 

Rok akademicki 2015/2016

 

Rok akademicki 2014/2015

« Back

Posiedzenie w dniu 14 kwietnia 2015 r.

Posiedzenie Rady Wydziału 14.04.2015 r.

Część I godz. 16.00

  1. DOKTORATY
  1. Nadanie stopnia doktora nauk humanistycznych:
    1. mgr. Krzysztofowi Cieślikowi
    2. mgr Kamili Gądek-Kownackiej (+wyróżnienie)
    3. mgr Annie Mróz
    4. mgr Annie Staszewskiej
  2. Przyjęcie i dopuszczenie do publicznej obrony doktorskiej:
    1. mgr Sylwii Łozińskiej
    2. mgr Agaty Łukszy
    3. mgr Anity Pieńkowskiej
    4. mgr Magdy Szcześniak
  3. Wyznaczenie recenzentów i ustalenie zakresu egzaminu kierunkowego oraz powołanie komisji egzaminacyjnej w przewodzie doktorskim:
    1. mgr Marii Jakubowskiej
    2. mgr Ewy Rodek
    3. mgr. Jakuba Skrzeka
    4. mgr Małgorzaty Ślarzyńskiej
  4. Wszczęcie przewodu doktorskiego, zatwierdzenie tematu rozprawy i promotora pracy oraz powołanie komisji egzaminacyjnej w zakresie dyscypliny dodatkowej i obcego języka nowożytnego:
    1. mgr Natalii Basek
    2. mgr. Witolda Zakrzewskiego
  5. Powołanie promotora pomocniczego w przewodzie doktorskim:
    1. mgr Elizy Czerwińskiej
    2. mgr Doroty Dobrzyńskiej

CZĘŚĆ II godz. 17.00

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z dnia 10.03.2015 r.; przekazanie materiałów obiegiem.
  2. Wyniki ocen okresowych w 2015 r.
  3. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia dr hab. Anny Cegieły na stanowisku profesora nadzwyczajnego na lat 5 w Zakładzie Edytorstwa i Stylistyki w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW.
  4. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia dr Adeli Kobelskiej na stanowisku asystenta w wymiarze ½ etatu w Zakładzie Poetyki, Teorii Literatury i Metodologii Badań Literackich w Instytucie Literatury Polskiej UW.
  5. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia dr Barbary Brzuskiej na stanowisku starszego wykładowcy w wymiarze ½ etatu w Zakładzie Dydaktyki i Metodyki Języka Łacińskiego w Instytucie Filologii Klasycznej UW.
  6. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia mgr Małgorzaty Wysockiej-Mielczarskiej na stanowisku starszego wykładowcy w wymiarze ½ etatu w Zakładzie Literatur i Języków Klasycznych w Instytucie Filologii Klasycznej UW.
  7. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko asystenta w Zakładzie Komparatystyki w Instytucie Literatury Polskiej UW.
  8. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko wykładowcy w Zakładzie Dydaktyki i Metodyki Języka Łacińskiego w Instytucie Filologii Klasycznej UW.
  9. Uchwała Rady Wydziału w sprawie głosowania elektronicznego na posiedzeniach Rady Wydziału Polonistyki UW.
  10. Sprawozdanie z obrad Senatu UW i sprawy bieżące Wydziału.
  11. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.

 

Rok akademicki 2013/2014