RADA WYDZIAŁU

Rok akademicki 2023/2024

Posiedzenie w dniu 18 czerwca 2024 r.


Posiedzenia Rady Wydziału odbywają się co najmniej raz na dwa miesiące; w lipcu i sierpniu posiedzenia się nie odbywają (§ 25 ust. 2 Regulaminu Wydziału Polonistyki).

W razie potrzeby Dziekan Wydziału Polonistyki może zwołać posiedzenie Rady Wydziału w dodatkowym terminie w również w pozostałych miesiącach (tj. we wrześniu, listopadzie, styczniu, marcu, maju).

Rok akademicki 2022/2023

« Back

Posiedzenie w dniu 16 maja 2023 r.

PORZĄDEK POSIEDZENIA 16.05.2023 r.

Część Pierwsza

  1. Spotkanie z Jego Magnificencją Rektorem UW prof. dr. hab. Alojzym Z. Nowakiem.

Część Druga

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z 25 kwietnia 2023 r.
  2. Informacje Dziekana Wydziału Polonistyki UW.
  3. Opinia Rady Wydziału w sprawie powołania komisji kwalifikacyjnej ds. awansu wewnętrznego dr hab. Aliny Molisak na stanowisko profesora uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony w Zakładzie Literatury XX i XXI Wieku w Instytucie Literatury Polskiej.
  4. Opinia Rady Wydziału w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko adiunkta w grupie pracowników dydaktycznych w wymiarze pełnego etatu na czas nieokreślony w Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum" (WPL-1210-6/2023) oraz w sprawie powołania komisji konkursowej.
  5. Sprawy bieżące Wydziału.
  6. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.


 

 

 

Rok akademicki 2021/2022

 

Rok akademicki 2020/2021

« Back

Posiedzenie w dniu 13 kwietnia 2021 r.

Uprzejmie proszę o udział w zdalnym posiedzeniu Rady Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego w dniu 13 kwietnia 2021 r. o godz.  16.30  za pośrednictwem Google Meet.

DZIEKAN

Prof. dr hab. Zbigniew Greń

 

PORZĄDEK POSIEDZENIA 13.04.2021

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z dnia 9 marca 2021 r.;
  2. Informacje Dziekana Wydziału Polonistyki UW.
  3. Sprawozdanie Dziekana Wydziału Polonistyki z działalności w  2020 r.
  4. Opinia Rady Wydziału w sprawie kandydata do Komisji Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.
  5. Wyniki konkursu na stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony  w Zakładzie Kultury Współczesnej w Instytucie Kultury Polskiej.
  6. Wyniki konkursu na stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu w Instytucie Polonistyki Stosowanej.
  7. Opinia Rady Wydziału w sprawie awansu wewnętrznego na stanowisko profesora uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony dr. hab. Marcina Napiórkowskiego w Zakładzie Kultury Współczesnej w Instytucie Kultury Polskiej, oraz w sprawie powołania Komisji Kwalifikacyjnej.
  8. Opinia Rady Wydziału w sprawie awansu wewnętrznego na stanowisko profesora uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony dr hab. Magdaleny Trysińskiej w Zakładzie Edukacji Polonistycznej i Kształcenia Ustawicznego w Instytucie Polonistyki Stosowanej, oraz w sprawie powołania Komisji Kwalifikacyjnej.
  9. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia na stanowisku profesora w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas określony prof. dr. hab. Andrzeja Fabianowskiego w Zakładzie Literatury Romantyzmu w Instytucie Literatury Polskiej.
  10. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia na stanowisku starszego asystenta w grupie pracowników dydaktycznych na czas określony w wymiarze połowy etatu dr Marii Kuc w Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum".
  11. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia na stanowisku starszego asystenta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas określony w wymiarze połowy etatu dr Barbary Łukaszewicz w Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum".
  12. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia mgr. Marka Śmietany w grupie pracowników dydaktycznych na czas nieokreślony w Zakładzie Językoznawstwa Ogólnego i Migowego w Katedrze Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki oraz w sprawie powołania Komisji Kwalifikacyjnej.
  13. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko asystenta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas określony w Zakładzie Bałtystyki w Katedrze Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki , oraz w sprawie powołania Komisji Konkursowej.
  14. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na dwa stanowiska lektora w grupie pracowników dydaktycznych na czas określony w Zakładzie Językoznawstwa Ogólnego i Migowego w Katedrze Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki, oraz  w sprawie powołania Komisji Konkursowej.
  15. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko lektora w grupie pracowników dydaktycznych na czas określony w Zakładzie Języków i Kultur Słowiańskich w Instytucie Slawistyki Zachodniej i Południowej.
  16. Opinia Rady Wydziału w sprawie powołania pracowni „Laboratorium Efektywnej Komunikacji" w Instytucie Języka Polskiego.
  17. Opinia Rady Wydziału w kwestii  Zarządzenia Dziekana Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego w sprawie: ustalenia wykazu uwzględnianych w pensum obciążeń dydaktycznych niebędących zajęciami regularnymi.
  18. Zmiany w składzie redakcji czasopisma „Zeszyty Łużyckie"
  19. Sprawy bieżące Wydziału.
  20. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.

 

Rok akademicki 2019/2020

Posiedzenie w dniu 17 marca 2020 r.  jest ODWOŁANE!

Rok akademicki 2018/2019

« Back

Posiedzenie w dniu 9 kwietnia 2019 r.

POSIEDZENIE RADY WYDZIAŁU 9.04.2019 R.

CZĘŚĆ I godz. 16.00

I. TYTUŁY NAUKOWE

  1. Sprawa wyznaczenia kandydatów na recenzentów w postępowaniu o nadanie tytułu naukowego profesora:
  1. dr. hab. Cyprianowi Mielczarskiemu, prof. ucz.
  2. dr. hab. Witoldowi Sadowskiemu, prof. ucz.

II. HABILITACJE

  1. Sprawa przeprowadzenia postępowania habilitacyjnego i wyznaczenia członków komisji habilitacyjnej:
  1. dr. Jana Kozłowskiego
  2. dr. Jana Kwapisza
  3. dr. Igora Piotrowskiego
  4. dr Ewy Wolańskiej

III. DOKTORATY

  1. Nadanie stopnia doktora nauk humanistycznych:

1.1 mgr Aleksandrze Berkiecie (+ wyróżnienie)
1.2 mgr. Marcinowi Boguckiemu
1.3 mgr. Grzegorzowi Grabskiemu
1.4 mgr Emilii Kolinko (+ wyróżnienie)
1.5 mgr Joannie Kozioł (+ wyróżnienie)
1.6 mgr Marii Kuc (+ wyróżnienie)
1.7 mgr Aleksandrze Potockiej-Woźniak
1.8 mgr Agnieszce Wiltos (+ wyróżnienie)
1.9 mgr. Janowi Zdunikowi

  1. Przyjęcie i dopuszczenie do publicznej obrony rozprawy doktorskiej:

2.1 mgr Katarzyny Dźwigały
2.2 mgr Heleny Markowskiej-Fulary

  1. Wyznaczenie recenzentów i ustalenie zakresu egzaminu kierunkowego oraz powołanie komisji egzaminacyjnej w przewodzie doktorskim mgr. Bartłomieja Mycyka.
  2. Modyfikacja tematu rozprawy i powołanie promotora pomocniczego w przewodzie doktorskim mgr. Macieja Skowery.
  3. Wszczęcie przewodu doktorskiego, zatwierdzenie tematu rozprawy i promotora pracy  oraz powołanie komisji egzaminacyjnej: w zakresie dyscypliny dodatkowej i obcego języka:

5.1 mgr Dagmary Banasiak
5.2 mgr Leny Biedroń
5.3 mgr Samanty Busiło
5.4 mgr. Viacheslava Cherneva
5.5 mgr Aleksandry Ciechomskiej
5.6 mgr. Mariusza Czecha
5.7 mgr Kamili Dembińskiej
5.8 mgr Pauliny Domagalskiej
5.9 mgr Anny Gańko
5.10 mgr. Marka Golonki
5.11 mgr Pauli Grzeszczuk
5.12 mgr Agaty Grzybowskiej
5.13 mgr Agnieszki Jakubik
5.14 mgr. Zbigniewa Jazienickiego
5.15 mgr Anny Kijoch
5.16 mgr. Piotra Klonowskiego
5.17 mgr Aleksandry Kmity
5.18 mgr Natalie Kosch
5.19 mgr Anny Krawczak
5.20 mgr Magdaleny Krzyżanowskiej
5.21 mgr Anny Kujawskiej-Kot
5.22 mgr. Manoja Kumara
5.23 mgr Klaudii Łachacz
5.24 mgr Marii Penciny
5.25 mgr Karoliny Sindrewicz
5.26 mgr. Joachima Snocha
5.27 mgr Marty Sobocińskiej
5.28 mgr. Pawła Szczapa
5.29 mgr. Jana Szpilki
5.30 mgr Bozheny Taran
5.31 mgr Marty Trojanowskiej
5.32 mgr. Alberta Walczaka
5.33 mgr Karoliny Wróbel-Bardzik
5.34 mgr Magdaleny Zaród
5.35 mgr Hanny Żbikowskiej

CZĘŚĆ II godz. 18.00

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z dnia 12 marca 2019 r.; przekazanie materiałów obiegiem.
  2. Informacje Dziekana Wydziału Polonistyki UW.
  3. Wyniki konkursu na stanowisko profesora w Zakładzie Edytorstwa i Stylistyki w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW.
  4. Wyniki konkursu na stanowisko adiunkta w Zakładzie Językoznawstwa Komputerowego w Instytucie Języka Polskiego UW.
  5. Wyniki konkursu na stanowisko adiunkta w Zakładzie Retoryki i Mediów w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW.
  6. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko profesora uczelni na czas nieokreślony w Zakładzie Historii Kultury w Instytucie Kultury Polskiej UW, powołanie Komisji Konkursowej.
  7. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko profesora uczelni na czas nieokreślony w Zakładzie Filmu i Kultury Wizualnej w Instytucie Kultury Polskiej UW, powołanie Komisji Konkursowej.
  8. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko profesora uczelni na czas nieokreślony w Zakładzie Historii Języka Polskiego i Dialektologii w Instytucie Języka Polskiego UW, powołanie Komisji Konkursowej.
  9. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia na stanowisku starszego wykładowcy w wymiarze połowy etatu ma czas nieokreślony dr Elżbiety Kaczmarskiej w Zakładzie Języków i Kultur Słowiańskich w Instytucie Slawistyki Zachodniej i Południowej UW.
  10. Opinia Rady Wydziału w sprawie utworzenia Pracowni Historii Języka Polskiego w Instytucie Języka Polskiego, powołanie kierownika.
  11. Sprawy bieżące Wydziału.
  12. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.

Rok akademicki 2017/2018

 

Rok akademicki 2016/2017

 

Rok akademicki 2015/2016

« Back

Posiedzenie w dniu 10 listopada 2015 r.

CZĘŚĆ I godz. 16.00

  1. TYTUŁY NAUKOWE

1. Sprawa wszczęcia postępowania o nadanie tytułu naukowego profesora dr. hab. Józefowi Porayskiemu-Pomście, em. prof. UW oraz powołanie Zespołu Rady Wydziału w tymże postępowaniu.

  1. DOKTORATY
  1. Nadanie stopnia doktora nauk humanistycznych mgr Ewie Rodek (+wyróżnienie)
  2. Przyjęcie i dopuszczenie do publicznej obrony rozprawy doktorskiej:
    1. mgr Elizy Kąckiej
    2. mgr Moniki Nicińskiej
    3. mgr Małgorzaty Ślarzyńskiej
    4. mgr. Łukasza Zaremby
    5. mgr Justyny Żulewskiej
  3. Wyznaczenie recenzentów i ustalenie zakresu egzaminu kierunkowego oraz powołanie komisji egzaminacyjnej w przewodzie doktorskim mgr Anny Lewenstam.
  4. Zamkniecie przewodu doktorskiego mgr Magdaleny Tymickiej.

 

CZĘŚĆ II godz. 17.00

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z dnia 6 października.2015 r.; przekazanie materiałów obiegiem.
  2. Uzupełnienie składu Komisji Dydaktycznej Rady Wydziału Polonistyki UW w kadencji 2012/2016.
  3. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia dr. hab. Józefa Porayskiego-Pomsty, prof. UW na stanowisko profesora nadzwyczajnego w Zakładzie Logopedii i Emisji Głosu w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW.
  4. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko adiunkta w Zakładzie Filmu i Kultury Wizualnej w Instytucie Kultury Polskiej UW.
  5. Wygaśnięcie kierunku studiów kulturoznawstwo na Wydziale Polonistyki UW.
  6. Sprawozdanie z realizacji efektów kształcenia w roku akademickim 2014/2015.
  7. Sprawozdanie z rekrutacji na studia I, II, III stopnia na rok akademicki 2015/2016.
  8. Wnioski o przyznanie dyplomów ukończenia studiów z wyróżnieniem.
  9. Sprawozdanie z obrad Senatu UW i sprawy bieżące Wydziału.
  10. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.

 

Rok akademicki 2014/2015

« Back

Posiedzenie w dniu 16 grudnia 2014 r.

Posiedzenie Rady Wydziału 16.12.2014 r.

CZĘŚĆ I godz. 16.00

  1. DOKTORATY
  1. Nadanie stopnia doktora nauk humanistycznych:
    1. mgr Oldze Kaczmarek (+wyróżnienie)
    2. mgr Marcie Kułaj
    3. mgr Dąbrówce Mirońskiej (+wyróżnienie)
    4. mgr. Adamowi Niewiadomskiemu
    5. mgr Agacie Sikorze (+wyróżnienie)
    6. mgr Alicji Wójcickiej
    7. mgr Oksanie Zakhutskiej
  2. Przyjęcie i dopuszczenie do publicznej obrony rozprawy doktorskiej:
    1. mgr Iwony Artowicz-Skowrońskiej
    2. mgr Agnieszki Humeniuk
    3. mgr Marty Piaseckiej
  3. Wyznaczenie recenzentów i ustalenie zakresu egzaminu kierunkowego oraz powołanie komisji egzaminacyjnej w przewodzie doktorskim:
    1. mgr Joanny Budkiewicz-Żeberskiej
    2. mgr Weroniki Parfianowicz-Vertun
    3. mgr Ewy Stusińskiej
    4. mgr Magdy Szcześniak
  4. Wszczęcie przewodu doktorskiego, zatwierdzenie tematu rozprawy i promotora pracy oraz powołanie komisji egzaminacyjnej w zakresie dyscypliny dodatkowej i obcego języka nowożytnego:
    1. mgr Karoliny Ćwiek-Rogalskiej
    2. mgr Anny Najdeckiej

CZĘŚĆ II godz. 16.45

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z dnia 18.11.2014; przekazanie materiałów obiegiem.
  2. Wniosek Komisji Rady Wydziału w sprawie wszczęcia postępowania o odnowienie doktoratu prof. dr hab. Zuzanny Topolińskiej.
  3. Wszczęcie postępowania w sprawie odnowienia doktoratu prof. dr. hab. Juliusza Domańskiego.
  4. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia dr Olgi Kaczmarek na stanowisku asystenta w wymiarze ½ etatu w Zakładzie Antropologii Słowa w Instytucie Kultury Polskiej UW.
  5. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia mgr Moniki Mikuły na stanowisku wykładowcy w Zakładzie Dydaktyki i Metodyki Języka Łacińskiego w Instytucie Filologii Klasycznej UW.
  6. Sprawozdanie z obrad Senatu UW i sprawy bieżące Wydziału.
  7. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.

 

Rok akademicki 2013/2014

« Back

Posiedzenie w dniu 18 lutego 2014 r.

Posiedzenie Rady Wydziału 18.02.2014 r.

Część I godz 16.00

Wręczenie dyplomów ukończenia studiów z wyróżnieniem.

I. TYTUŁY NAUKOWE

  1. Wniosek Zespołu Wydziałowego w sprawie poparcia wniosku o nadanie tytułu naukowego profesora:
    a)    dr. hab. Mirosławowi Bańce, prof. UW
    b)    dr. hab. Włodzimierzowi Olszańcowi, prof. UW

II. HABILITACJE

  1. Wniosek Zespołu Wydziałowego w sprawie dopuszczenia do kolokwium habilitacyjnego i wyznaczenia terminu kolokwium dr. Pawła Majewskiego.

III. DOKTORATY

  1. Nadanie stopnia doktora nauk humanistycznych:
    a)    mgr Marcie Gaściewicz (+wyróżnienie)
    b)    mgr Annie Mach (+wyróżnienie)
    c)    mgr Zuzannie Ossowskiej
    d)    mgr Agnieszce Pai
    e)    mgr Natallii Yaumen
  2.  Przyjęcie i dopuszczenie do publicznej obrony rozprawy doktorskiej:
    a)    mgr Jeong In Choi
    b)    mgr. Tomasza Jędrzejewskiego
    c)    mgr Hanny Jurkowskiej
    d)    mgr Danuty Mikulskiej
    e)    mgr Justyny Walczak
    f)    mgr Marty Wierzbickiej
    g)    mgr. Wojciecha Zembatego
    h)    mgr Urszuli Zdunek
  3. Wyznaczenie recenzentów i ustalenie zakresu egzaminu kierunkowego oraz powołanie komisji egzaminacyjnej w przewodzie doktorskim:
    a)    mgr Agnieszki Grażul-Luft
    b)    mgr Olgi Kaczmarek
    c)    mgr Moniki Kąckiej-Rodak
    d)    mgr Agaty Sikory

Część II godz 17.00

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z dnia 14.01.2014 r.; przekazanie materiałów obiegiem.
  2. Opinia Rady Wydziału w sprawie zmiany w składzie Komisji Dydaktycznej na Wydziale Polonistyki UW w kadencji 2012-2016.
  3. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko adiunkta w Zakładzie Retoryki i Mediów w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW.
  4. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko adiunkta w Zakładzie Edytorstwa i Stylistyki w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW.
  5. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko asystenta w Zakładzie Literatury Romantyzmu w Instytucie Literatury Polskiej UW.
  6. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia mgr Anny Domańskiej na stanowisku wykładowcy w wymiarze ½ etatu w Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum" UW.
  7. Stypendia dla wybitnych młodych naukowców.
  8. Uchwała Rekrutacyjna na rok akademicki 2015/2016.
  9. Uchwała w sprawie wysokości płat za usługi edukacyjne na rok akademicki 2014/2015.
  10. Korekta programu studiów I i II stopnia na kierunku filologia polska .
  11. Korekta programu studiów I i II stopnia na kierunku filologia klasyczna i studia śródziemnomorskie.
  12. Sprawozdanie z obrad Senatu UW i sprawy bieżące Wydziału.
  13. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.