RADA WYDZIAŁU

Rok akademicki 2023/2024

Posiedzenie w dniu 18 czerwca 2024 r.


Posiedzenia Rady Wydziału odbywają się co najmniej raz na dwa miesiące; w lipcu i sierpniu posiedzenia się nie odbywają (§ 25 ust. 2 Regulaminu Wydziału Polonistyki).

W razie potrzeby Dziekan Wydziału Polonistyki może zwołać posiedzenie Rady Wydziału w dodatkowym terminie w również w pozostałych miesiącach (tj. we wrześniu, listopadzie, styczniu, marcu, maju).

Rok akademicki 2022/2023

 

Rok akademicki 2021/2022

« Back

Posiedzenie w dniu 22 marca 2022 r.

PORZĄDEK POSIEDZENIA 22.3.2022 r.

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z 18 stycznia 2022 r.
  2. Informacje Dziekana Wydziału Polonistyki UW.
  3. Sprawozdanie Dziekana Wydziału Polonistyki z działalności w 2021 r.
  4. Opinia Rady Wydziału w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w wymiarze pełnego etatu na czas nieokreślony w Instytucie Literatury Polskiej w Zakładzie Literatury Popularnej, Dziecięcej i Młodzieżowej (WPL-1210-3/2022), oraz w sprawie powołania komisji konkursowej.
  5. Opinia Rady Wydziału w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko starszego asystenta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w wymiarze pełnego etatu na czas określony w Instytucie Slawistyki Zachodniej i Południowej w Zakładzie Literatur i Kultur Słowiańskich (WPL-1210-4/2022), oraz w sprawie powołania komisji konkursowej.
  6. Opinia Rady Wydziału w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko starszego asystenta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w wymiarze pełnego etatu na czas określony w Instytucie Slawistyki Zachodniej i Południowej w Zakładzie Języków i Kultur Słowiańskich (WPL-1210-11/2022), oraz w sprawie powołania komisji konkursowej.
  7. Opinia Rady Wydziału w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko starszego asystenta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w wymiarze pełnego etatu na czas określony w Instytucie Polonistyki Stosowanej w Zakładzie Komunikacji Językowej i Glottodydaktyki (WPL-1210-5/2022), oraz w sprawie powołania komisji konkursowej.
  8. Opinia Rady Wydziału w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko starszego asystenta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w wymiarze pełnego etatu na czas określony w Instytucie Polonistyki Stosowanej w Zakładzie Edukacji Polonistycznej i Kształcenia Ustawicznego (WPL-1210-6/2022), oraz w sprawie powołania komisji konkursowej.
  9. Opinia Rady Wydziału w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko starszego asystenta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w wymiarze pełnego etatu na czas nieokreślony w Instytucie Literatury Polskiej w Zakładzie Literatury i Kultury Epok Dawnych (WPL-1210-8/2022), oraz w sprawie powołania komisji konkursowej.
  10. Opinia Rady Wydziału w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko starszego asystenta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w wymiarze pełnego etatu na czas określony w Instytucie Literatury Polskiej w Zakładzie Literatury XX i XXI Wieku (WPL-1210-9/2022), oraz w sprawie powołania komisji konkursowej.
  11. Opinia Rady Wydziału w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko starszego asystenta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w wymiarze pełnego etatu na czas określony w Instytucie Literatury Polskiej w Zakładzie Literatury XX i XXI Wieku (WPL-1210-10/2022), oraz w sprawie powołania komisji konkursowej.
  12. Opinia Rady Wydziału w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko lektora w grupie pracowników dydaktycznych w wymiarze pełnego etatu na czas określony w Instytucie Filologii Klasycznej w Zakładzie Dydaktyki i Metodyki Języka Łacińskiego (WPL-1210-7/2022), oraz w sprawie powołania komisji konkursowej.

    12a. Opinia Rady Wydziału w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko asystenta w grupie pracowników dydaktycznych w wymiarze połowy etatu na czas określony w Instytucie Języka Polskiego w Zakładzie Gramatyki, Semantyki i Pragmatyki Współczesnego Języka Polskiego (WPL-1210-12/2022), oraz w sprawie powołania komisji konkursowej.

    12b. Opinia Rady Wydziału w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko asystenta w grupie pracowników dydaktycznych w wymiarze połowy etatu na czas określony w Instytucie Języka Polskiego w Zakładzie Historii Języka Polskiego (WPL-1210-13/2022), oraz w sprawie powołania komisji konkursowej.
  13. Opinia Rady Wydziału w sprawie powołania komisji kwalifikacyjnej ds. awansu wewnętrznego na stanowisko profesora uczelni dr. hab. Marty Wojtkowskiej-Maksymik w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony w Zakładzie Literatury i Kultury Epok Dawnych w Instytucie Literatury Polskiej.
  14. Opinia Rady Wydziału w sprawie awansu wewnętrznego mgr Doroty Sutkowskiej na stanowisko starszego asystenta w grupie pracowników dydaktycznych w Instytucie Filologii Klasycznej w Zakładzie Studiów nad Renesansem, oraz w sprawie powołania komisji kwalifikacyjnej.
  15. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia prof. dr hab. Hanny Gosk wymiarze ½ etatu na czas określony w Instytucie Literatury Polskiej w Zakładzie Literatury XX i XXI Wieku.
  16. Opinia Rady Wydziału w sprawie przeniesienia mgr Doroty Kruk, zatrudnionej w wymiarze ½ etatu w Zakładzie Komunikacji Językowej i Glottodydaktyki Instytutu Polonistyki Stosowanej, ze stanowiska asystenta w grupie pracowników dydaktycznych na stanowisko asystenta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych.
  17. Zmiany w składzie redakcji czasopisma „Dzieciństwo. Literatura i Kultura".
  18. Sprawy bieżące Wydziału.
  19. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.

 

Rok akademicki 2020/2021

« Back

Posiedzenie w dniu 7 września 2021 r.

PORZĄDEK POSIEDZENIA 7.09.2021

  1. Przyjęcie porządku posiedzenia oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z dnia 22 czerwca 2021 r.
  2. Informacje Dziekana Wydziału Polonistyki UW.
  3. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia prof. dr. hab. Grzegorza Godlewskiego na stanowisku profesora na  czas  określony  w grupie  pracowników  badawczo-dydaktycznych w Zakładzie Antropologii Słowa w Instytucie Kultury Polskiej.
  4. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia dr. hab. Marcina Filipowicza na stanowisku profesora uczelni  w grupie  pracowników  badawczo-dydaktycznych  na  czas  nieokreślony  w Zakładzie Literatur i Kultur Słowiańskich w Instytucie Slawistyki Zachodniej i Południowej.
  5. Wyniki konkursu na stanowisko asystenta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas  określony   w Zakładzie  Bałtystyki  w Katedrze  Językoznawstwa  Ogólnego,  Migowego   i Bałtystyki (WPl-1210-13/2021).
  6. Wyniki konkursu na dwa stanowiska lektorów w grupie pracowników dydaktycznych na czas określony w Zakładzie Językoznawstwa Ogólnego i Migowego w Katedrze Językoznawstwa Ogólnego, Migowego i Bałtystyki (WPl-1210-14/2021).
  7. Wyniki konkursu na stanowisko lektora w grupie pracowników dydaktycznych na czas określony   w Zakładzie  Języków   i Kultur  Słowiańskich  w Instytucie  Slawistyki  Zachodniej    i Południowej (WPl-1210-15/2021).
  8. Wyniki konkursu na stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas nieokreślony w Zakładzie Kultury Współczesnej w Instytucie Kultury Polskiej (WPl-1210- 16/2021).
  9. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia dr Viery Luptákovej na stanowisku lektora w grupie pracowników dydaktycznych na czas określony w Zakładzie Języków i Kultur Słowiańskich w Instytucie Slawistyki Zachodniej i Południowej.
  10. Opinia Rady Wydziału  w sprawie  zatrudnienia  mgr  Any  Marković  na  stanowisku  lektora  w grupie pracowników dydaktycznych na czas określony w Zakładzie Języków i Kultur Słowiańskich w Instytucie Slawistyki Zachodniej i Południowej.
  11. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia mgr Sylwii Borowskiej-Kazimiruk na stanowisku asystenta w grupie pracowników badawczych w niepełnym wymiarze czasu pracy na czas określony w ramach grantu w Zakładzie Literatury i Kultury II Połowy XIX Wieku w Instytucie Literatury Polskiej.
  12. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia dr Katarzyny Westermark na stanowisku asystenta w wymiarze połowy etatu w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na czas określony w Zakładzie Literatury Romantyzmu w Instytucie Literatury Polskiej.
  13. Zmiany w redakcji czasopisma „Tekstualia. Palimpsesty Artystyczne Naukowe".
  14. Sprawy bieżące Wydziału.
  15. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.

 

Rok akademicki 2019/2020

« Back

Posiedzenie w dniu 18 lutego 2020 r.

POSIEDZENIE RADY WYDZIAŁU 18.02.2020 R.

Wręczenie dyplomów ukończenia studiów z wyróżnieniem.

CZĘŚĆ I.

Dyskusja na temat miejsca i perspektyw rozwoju nauk humanistycznych i Wydziału Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim.

Zaproszeni goście:

( godz. 16.30) Prof. dr hab. Alojzy Nowak, Dziekan Wydziału Zarządzania UW

( godz. 17.30) Prof. dr hab. Andrzej Tarlecki, Prorektor UW.

CZĘŚĆ II.  TYTUŁY NAUKOWE

  1. Opinia Rady Wydziału w sprawie poparcia wniosku o nadanie tytułu profesora dr. hab. Cyprianowi Mielczarskiemu

CZĘŚĆ III.

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z dnia 14 stycznia 2020 r.; przekazanie materiałów obiegiem.
  2. Informacje Dziekana Wydziału Polonistyki UW.
  3. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia dr. hab. Przemysława Gębali na stanowisku profesora uczelni w wymiarze połowy etatu na czas określony w Zakładzie Komunikacji Językowej i Glottodydaktyki w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW.
  4. Powołanie Komisji w sprawie awansu wewnętrznego w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych dr Katarzyny Pietruczuk na stanowisko adiunkta w Zakładzie Języków i Literatur Klasycznych w Instytucie Filologii Klasycznej UW.
  5. Powołanie Komisji w sprawie awansu wewnętrznego w grupie pracowników dydaktycznych dr Magdaleny Zawadzkiej na stanowisko adiunkta w Zakładzie Dydaktyki i Metodyki Języka Łacińskiego w Instytucie Filologii Klasycznej UW.
  6. Sprawy bieżące Wydziału.
  7. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.

Posiedzenie w dniu 17 marca 2020 r.  jest ODWOŁANE!

Rok akademicki 2018/2019

Rok akademicki 2017/2018

 

Rok akademicki 2016/2017

 

Rok akademicki 2015/2016

 

Rok akademicki 2014/2015

« Back

Posiedzenie w dniu 23 czerwca 2015 r.

Posiedzenie Rady Wydziału 23.06.2015 r.

Część I godz 16.00

  1. HABILITACJE

1. Uchwała Rady Wydziału w sprawie nadania lub odmowy nadania stopnia naukowego doktora habilitowanego dr. Marcinowi Napiórkowskiemu.

2. Sprawa przeprowadzenia postępowania habilitacyjnego i wyznaczenia członków Komisji Habilitacyjnej dr Agnieszki Budzyńskiej-Dacy.

  1. DOKTORATY
  1. Uchwała Rady Wydziału w sprawie odnowienia stopnia doktora nauk humanistycznych prof. dr. hab. Juliusza Domańskiego.
  2. Nadanie stopnia doktora nauk humanistycznych:
    1. mgr. Michałowi Bandurze
    2. mgr Joannie Budkiewicz-Żeberskiej
    3. mgr Monice Czekańskiej
    4. mgr. Jakubowi Filonikowi
    5. mgr Annie Gumkowskiej
    6. mgr Sylwii Łozińskiej (+wyróżnienie)
    7. mgr Agacie Łukszy (+wyróżnienie)
    8. mgr Joannie Majewskiej
    9. mgr Weronice Parfianowicz-Vertun
    10. mgr Anicie Pieńkowskiej
    11. mgr. Xaweremu Stańczykowi (+wyróżnienie)
  3. Wniosek Komisji Egzaminacyjnej o niedopuszczenie do publicznej obrony doktorskiej mgr Patrycji Ciesli.
  4. Wyznaczenie recenzentów i ustalenie zakresu egzaminu kierunkowego oraz powołanie komisji egzaminacyjnej w przewodzie doktorskim:
    1. mgr Elizy Kąckiej
    2. mgr Moniki Nicińskiej
    3. mgr Magdaleny Stasieczek-Górnej
    4. mgr. Łukasza Zaremby
  5. Wszczęcie przewodu doktorskiego, zatwierdzenie tematu rozprawy i promotora pracy oraz powołanie komisji egzaminacyjnej w zakresie dyscypliny dodatkowej i obcego języka nowożytnego:
    1. mgr Beaty Górskiej-Szkop
    2. mgr Doroty Kondratczyk-Przybylskiej
    3. mgr Joanny Kozioł
    4. mgr. Piotra Kubkowskiego
    5. mgr Weroniki Lipszyc
    6. mgr Natalii Mętrak-Rudej
    7. mgr Agnieszki Piwowarczyk
    8. mgr Pauliny Urbańskiej
  6. Zamknięcie przewodu doktorskiego mgr Małgorzaty Terleckiej-Reksnis

CZĘŚĆ II godz. 17.00

Wręczenie dyplomów ukończenia studiów z wyróżnieniem.

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z dnia 12.05.2015 r.; przekazanie materiałów obiegiem.
  2. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko profesora zwyczajnego w Zakładzie Literatury XX i XXI wieku w Instytucie Literatury Polskiej UW.
  3. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia dr. hab. Zdzisława Darasza, prof. UW na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Zakładzie Literatur i Kultur Słowiańskich w Instytucie Slawistyki Zachodniej i Południowej UW.
  4. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia dr. hab. Michała Kuziaka, prof. UW na stanowisku profesora nadzwyczajnego na okres pięciu lat w Zakładzie Komparatystyki w Instytucie Literatury Polskiej UW.
  5. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia dr. Pawła Rutkowskiego na stanowisku adiunkta w Zakładzie Językoznawstwa Ogólnego                                             i Wschodnioazjatyckiego w Katedrze Językoznawstwa Ogólnego, Wschodnioazjatyckiego Porównawczego i Bałtystyki UW.
  6. Opinia Rady Wydziału w sprawie konkursu na stanowisko wykładowcy w Zakładzie Dydaktyki i Metodyki Języka Łacińskiego w Instytucie Filologii Klasycznej UW.
  7. Opinia Rady w sprawie zatrudnienia na stanowisku asystenta dr. Piotra Kubińskiego w Zakładzie Komparatystyki w Instytucie Literatury Polskiej UW.
  8. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia na stanowisku asystenta w wymiarze ½ etatu w Instytucie Literatury Polskiej UW:
    1. dr. Tomasza Jędrzejewskiego w Zakładzie Romantyzmu
    2. dr. Karola Hryniewicza na – w Zakładzie Literatury XX i XXI wieku
  9. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia na stanowisku asystenta w wymiarze ½ etatu w Instytucie Kultury Polskiej UW:
    1. dr Magdy Szcześniak – Zakład Filmu i Kultury Wizualnej
    2. dr Xawerego Stańczyka – Zakład Historii Kultury
    3. dr Weroniki Parfianowicz-Vertun – Zakład Historii Kultury
  10. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia na stanowisku asystenta w wymiarze ½ etatu dr. Jana Wiślickiego w Zakładzie Językoznawstwa Ogólnego i Wschodnioazjatyckiego w Katedrze Językoznawstwa Ogólnego Wschodnioazjatyckiego Porównawczego i Bałtystyki UW.
  11. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia dr. Łukasza Pawłowskiego na stanowisku asystenta w wymiarze ½ etatu w Zakładzie Literatury XX i XXI wieku w Instytucie Literatury Polskiej UW.
  12. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia mgr Marii Poszepczyńskiej na stanowisku wykładowcy w Zakładzie Dydaktyki i Metodyki Języka Łacińskiego w Instytucie Filologii Klasycznej UW.
  13. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia na stanowisku lektora w Instytucie Slawistyki Zachodniej i Południowej UW:
    1. dr hab. Evy Pallasovej
    2. dr Tatiany Witkowskiej w wymiarze ½ etatu
    3. mgr Mirelli Šavrljugi
    4. mgr Tijany Vuković
  14. Opinia Rady Wydziału w sprawie zatrudnienia na stanowisku wykładowcy w wymiarze ½ etatu w Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum":
    1. mgr Pauliny Ptasińskiej
    2. mgr Marty Skury
    3. mgr Magdaleny Stasieczek-Górnej
    4. mgr Aleksandry Święckiej
  15. Opinia Rady Wydziału w sprawie stypendium dla doktoranta mgr. Artura Hellicha w projekcie finansowanym przez Narodowe Centrum Nauki w programie Opus 7 „Wiek teorii. Sto lat polskiej myśli teoretycznoliterackiej" realizowanym na Wydziale Polonistyki UW.
  16. Opinia Rady Wydziału w sprawie powołania Pracowni dziejów polonistyki warszawskiej w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW.
  17. Opinia Rady Wydziału w sprawie rozliczania pensum dydaktycznego na Wydziale Polonistyki UW.
  18. Korekta szczegółowych zasad studiowania na studiach I i II stopnia na Wydziale Polonistyki UW
  19. Korekta szczegółowych zasad studiowania na studiach doktoranckich na Wydziale Polonistyki UW.
  20. Zatwierdzenie ścieżki programowej w obrębie studiów podyplomowych Filologia polska w praktyce pn. Szkoła komunikacji profesjonalnej. Studia podyplomowe w zakresie wystąpień publicznych i użytkowego pisania w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW.
  21. Zatwierdzenie kursów dokształcających prowadzonych w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW:
    1. Uczyć, by nauczać, czyli jak sprostać wyzwaniom współczesnej szkoły.
    2. Autoprezentacja, dyskusja, interpretacja. Jak rozwijać kompetencje komunikacyjne uczniów liceum.
    3. Komunikacja w Internecie.
  22. Sprawozdanie z obrad Senatu UW i sprawy bieżące Wydziału.
  23. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.

 

Rok akademicki 2013/2014

« Back

Posiedzenie w dniu 12 listopada 2013 r.

Posiedzenie Rady Wydziału 12.11.2013 r.

Część I godz 16.00

I. HABILITACJE

  1. Wniosek Zespołu Wydziałowego w sprawie dopuszczenia do kolokwium habilitacyjnego i wyznaczenie terminu kolokwium dr Agnieszki Karpowicz.
  2. Sprawa przeprowadzenia postępowania habilitacyjnego i wyznaczenia członków Komisji Habilitacyjnej dr Agnieszki Graff-Osser.

II. DOKTORATY

  1. Nadanie stopnia doktora nauk humanistycznych:
    1. mgr Annie Boguskiej (+wyróżnienie)
    2. mgr. Karolowi Hryniewiczowi
    3. mgr Magdzie Szybiak
  2. Przyjęcie i dopuszczenie do publicznej obrony rozprawy doktorskiej:
    1. mgr Weroniki Kosteckiej
    2. mgr. Konrada Kowalczyka
    3. mgr Anny Kubickiej
    4. mgr Joanny Kubickiej
    5. mgr Zuzanny Ossowskiej
  3. Wyznaczenie recenzentów i ustalenie zakresu egzaminu kierunkowego oraz powołanie komisji egzaminacyjnej w przewodzie doktorskim:
    1. mgr Bożeny Itoi
    2. mgr. Piotra Ślusarczyka
    3. mgr Alicji Wójcickiej
  4. Wszczęcie przewodu doktorskiego, zatwierdzenie tematu rozprawy i promotora pracy oraz powołanie komisji egzaminacyjnej w zakresie dyscypliny dodatkowej i obcego języka nowożytnego:
    1. mgr. Macieja Jaworskiego
    2. mgr. Jakuba Skrzeka
  5. Zmiana przewodniczącego Komisji Językoznawczej II.

Część II godz 16.45

  1. Przyjęcie porządku obrad oraz protokołu posiedzenia Rady Wydziału Polonistyki z dnia 15.10.2013 r.; przekazanie materiałów obiegiem.
  2. Opinia Rady Wydziału w sprawie przedłużenia zatrudnienia mgr Anny Kiermut na stanowisku wykładowcy w Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum" UW.
  3. Sprawozdanie z realizacji efektów kształcenia w roku akademickim 2012/2013 na Wydziale Polonistyki UW.
  4. Sprawozdanie z obrad Senatu UW i sprawy bieżące Wydziału.
  5. Interpelacje, pytania i wolne wnioski.