OGŁOSZENIA

TERMINY SKŁADANIA LIST STYPENDIALNYCH O CHARAKTERZE SOCJALNYM

LEKTORATY SZKOŁY JĘZYKÓW WSCHODNICH

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą lektoratów prowadzonych przez Szkołę Języków Wschodnich Wydziału Orientalistycznego UW (oferta dotyczy semestru zimowego 2018/2019).

 

2018/2019  FOREIGN  LANGUAGE  COURSES

OF THE SCHOOL OF EASTERN LANGUAGES

in the winter semester 2018/2019

Contact:  lektoraty.sjw@uw.edu.pl                        www.sjw.uw.edu.pl

phone +48 22 55 20 937

Registration will be open 20 September  –  4 October 2018

https://rejestracja.usos.uw.edu.pl

 

Arabic language A1 (3623-ARAEA1.1-eng)

Lector: Magdalena Nycz-Waller                      half online course in English – 1st semester of learning

Meetings: Tuesdays 16.45–18.15, Faculty of Oriental Studies, Krakowskie Przedmieście 26, room 210

 

Arabic language A1 (3623-ARAOA1-eng)

Lector: Magdalena Nycz-Waller                                           course in English – 1st year of learning

Mondays: 8.00 – 9.30, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 149

Wednesdays: 8.00 – 9.30, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 149

 

Chinese language A1 (3623-CHIOA1-eng)

Lector:  Yoke Cheng Lau-Wojciechowska                              course in English - 1st year of learning

Tuesdays: 15.00 – 16.30, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7,  room 81D

Fridays: 15.00 – 16.30, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7, room 81D

 

Chinese language A1 (3623-CHIOA1-rus)

Lector: Igor Arutiunow                                                          course in Russian - 1st year of learning

Tuesdays 18.30 – 20.00, Faculty of Oriental Studies, Krakowskie Przedmieście 26/28, room 209

Thursdays 18.30 – 20.00, Faculty of Oriental Studies, Krakowskie Przedmieście 26/28, room 209

 

Chinese language A2 (3623-CHIOA2-eng)

Lector:  Yoke Cheng Lau-Wojciechowska                            course in English - 2nd year of learning

Mondays: 9.45 – 11.15, Studies in Eastern Europe,  Żwirki i Wigury 93 (Dept. of Geology), room 2135

Thursdays: 9.45 – 11.15, Studies in Eastern Europe, Żwirki i Wigury 93 (Dept. of Geology), room 2135

 

Chinese language A2 (3623-CHIOA2-rus)

Lector: Igor Arutiunow                                                course in Russian – 2nd  year of learning

Tuesdays: 16.45-18.15, Faculty of Oriental Studies, Krakowskie Przedmieście 26/28, room 210

Wednesdays: 16.45-18.15, Faculty of Oriental Studies, Krakowskie Przedmieście 26/28, room 210

 

Hebrew language A1 (3623-HEBOA1-eng)                     course in English - 1st year of learning

Lector: Anna Klingofer-Szostakowska

Mondays: 18.30 – 20.00 Faculty of Oriental Studies, Krakowskie Przedmieście 26/28, room 208

Thursdays: 18.30 – 20.00 Faculty of Oriental Studies, Krakowskie Przedmieście 26/28, room 208

 

Indonesian language A2 (3623-INDOA2)                          course in English -2nd  year of learning

Lector: Abdul Gafur

Wednesdays: 8.00 – 9.30, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7,  room 6

Wednesdays: 9.45 – 11.15, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7, room 6

 

Japanese language A1 (3623-JAPOA1-eng)

Lector:  Adam Klawczyński                                                 course in English - 1st year of learning

Fridays: 13.15 – 14.45, Studies in Eastern Europe, Żwirki i Wigury 93 (Dept. of Geology), room 2135

Fridays: 15.00 – 16.30, Studies in Eastern Europe, Żwirki i Wigury 93 (Dept. of Geology), room 2135

 

Japanese language A2 (3623-JAPOA2-eng)

Lector: Adam Klawczyński                                                    course in English – 2nd year of learning

Fridays: 16.45 – 18.15, Studies in Eastern Europe, Żwirki i Wigury 93 (Dept. of Geology), room 2135

Fridays: 18.30 – 20.00, Studies in Eastern Europe, Żwirki i Wigury 93 (Dept. of Geology), room 2135

 

Korean language A1 (3623-KOROA1-ger)                         course in German – 1st year of learning

Lectors: Dongkwan Shin, Christoph Shin-Janasiak

Mondays: 13.15 –14.45, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7,  room 81D

Tuesdays: 15.00 – 16.30, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7,  room 8

 

Russian language A2 (3623-ROSOA2-eng)

Lector: Natalia Krenska,                                                           course in English - 1st year of learning

Mondays: 8.00 – 9.30, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7,  room 8

Fridays: 8.00 – 9.30, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room Laboratory (153)

 

Russian language B1 (3623-ROSOB1-eng)

Lector: Natalyia Krenska,                                                       course in English – 2nd year of learning

Mondays: 18.30 – 20.00, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7,  room 6

Wednesdays: 18.30 – 20.00, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 178

 

Russian language  C1 (3623-ROSOC1)                    

Lectors: Natalyia Krenska. Aleksandra Zielińska                      course in Russian – advanced level

Tuesdays: 9.45 -11.15,  in Eastern Europe, Oboźna 7,  room 81C

Fridays: 9.45-11.15, in Eastern Europe, Oboźna 7,  room 81D

 

Russian language  C2 (3623-ROSOC2)                    

Lector: Natalyia Krenska                                                         course in Russian – advanced level

Tuesdays: 18.30-20.00, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room Laboratory (153)

Thursdays: 18.30-20.00, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 149

 

Turkish language A1 (3623-TUROA1-eng)

Lector: Mehmet  Yilmaz                                                            course in English - 1st year of learning

Tuesdays: 8.00 – 9.30, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 178

Fridays: 8.00 –9.30, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 178

RODZICE NA UNIWERSYTECIE

Studiujesz albo pracujesz na Uniwersytecie i jesteś rodzicem? Serdecznie zachęcamy do udziału w jesiennej edycji warsztatów "Rodzice na Uniwersytecie".
 
Najbliższe warsztaty odbędą się 27 września na terenie Kampusu Głównego (Stary BUW). Podczas modułu prawnego dr Barbara Godlewska-Bujok przybliży prawne aspekty funkcjonowania rodzica na uniwersytecie, natomiast prof. Mirosława Huflejt-Łukasik w ramach modułu psychologicznego opowie o tym, co jest pomocne w komunikowaniu się w trudnych sytuacjach w pracy. Ostatecznie, w ramach modułu warsztatowego, z pomocą dr Dobromira Dziewulaka, będą Państwo mieli możliwość wypracowania pomysłów dotyczących tego, jak uczynić uniwersytet miejscem bardziej przyjaznym dla rodziców. Zapisy pod adresem: www.rodzice.partycypacyjny.uw.edu.pl/zapisz-sie-na-warsztaty/

 
Kolejne warsztaty odbędą się 16 października, 6 listopada oraz 20 listopada. Informacja o miejscu warsztatów w tych terminach oraz możliwość zapisu będzie dostępna na stronie www.rodzice.partycypacyjny.uw.edu.pl od początku października. 
 
Serdecznie zapraszamy!
 
Zespół "Rodzice na Uniwersytecie"

 

 

Nowy lepszy system obsługi płatności studenckich w USOS na UW.

Szanowni Studenci, już 19 września br. wdrażamy na UW nowy lepszy moduł obsługi płatności studenckich w USOS (USP-FK). Jest to konieczne z trzech powodów. Po pierwsze chcielibyśmy umożliwić bardziej przejrzysty sposób rozliczania Studentów. Po drugie dotychczasowe rozwiązanie nie jest już rozwijane i nie można do niego wprowadzić nowych funkcji i ulepszeń. Ostatnim powodem jest wdrożenie w wybranych Jednostkach rozliczeń Studentów cudzoziemców bezpośrednio w euro (dla tych, którzy mają podpisane z UW umowy na opłaty w tej walucie). Staramy się, żeby dla Studentów zmiana ta była jak najmniej zauważalna. Tak jak dotychczas wszelkie informacje dotyczące indywidualnych rozliczeń znajdą się w USOSweb w tym samym miejscu – zmieni się jedynie nazwa modułu na „Płatności FK". Zawarte tam informacje będą miały zbliżoną formę, ale …

  • od 19 WRZEŚNIA 2018r. zmienią się WSZYSTKIE indywidualne numery rachunków bankowych, na które Studenci regulują zobowiązanie wobec UW, dotychczasowe numery nie będą już aktywne. Od 19 września przelewy (opłaty) wysłane na dotychczasowe (stare) numery będą zwracane do nadawców. Proszę dokonać odpowiednich zmian w przypadku zlecania opłat ze swoich systemów bankowych.
  • Nowe aktualne numery będą widoczne dla Państwa w systemie USOSweb
    od dnia 19 września po godzinie 18:00.
  • W dniach 18-19 września proponujemy wstrzymać się z dokonywaniem opłat wobec UW.
  • System USOSweb oraz inne serwisy powiązane (APD, Rejestracje żetonowe) nie będą dostępne dla Studentów w dniu 19 września 2018 w godzinach 12:00-18:00.
  • Więcej informacji będzie dostępne w Państwa Jednostkach.

Wierzymy, że prace nad wdrożeniem, które trwają już prawie dwa lata, będą miały efekt w postaci jeszcze lepszej obsługi płatności studenckich na UW.

UNIWERSYTET HUMBOLDTA - STAŻE BADAWCZE DLA DOKTORANTÓW

OFERTY PRACY W INKUBATORZE UW

Dołącz do zespołu Inkubatora Uniwersytetu Warszawskiego!
Zespół Inkubatora UW rośnie i rozwija się wraz z jego ofertą. Jeśli chcesz dołączyć do aktywnego i zaangażowanego teamu oraz razem z nimi aktywnie wspierać społeczność uniwersytecką w realizacji pomysłów i projektów powstających w Inkubatorze UW, weź udział w rekrutacji na trzy stanowiska:

Poszukiwane są osoby proaktywne, entuzjastycznie nastawione do pracy z ludźmi, które chcą nieustannie rozwijać się i dla których nie ma rzeczy niemożliwych. W przypadku pytań, prosimy o kontakt pod adresem: rekrutacja@inkubator.uw.edu.pl

O Inkubatorze:

Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego powstał, aby wspierać rozwój postaw oraz zachowań przedsiębiorczych w społeczności akademickiej, wspierać uczestników w realizacji pomysłów i przygotowywać ich do odważnego wchodzenia na rynek pracy – z poczuciem sprawczości i wartości własnego potencjału.
Działalność Inkubatora UW została tak skonfigurowana, by studenci mogli otrzymać pełne wsparcie na każdym z etapów powstawania i realizacji swoich pomysłów. Organizujemy bezpłatne warsztaty, spotkania z ekspertami, a także umożliwiamy weryfikowanie praktycznych pomysłów naukowych, technologicznych czy społecznych dzięki możliwości preinkubacji, czyli założenia własnej działalności gospodarczej pod skrzydłami spółki z o.o.
UWRC.

Inkubator UW działa w czterech lokalizacjach: dwie z nich znajdują się na uniwersyteckim kampusie na warszawskiej Ochocie, trzecia – w budynku Wydziału Neofilologii UW, w czwartej, zlokalizowanej w siedzibie Biblioteki UW, funkcjonują przestrzenie do pracy coworkingowej. Do dyspozycji studentów oddane są laboratoria – nowoczesna warsztatownia, pracownia elektroniczna oraz centrum projektowania i druku 3D. Są też trzy strefy coworkingowe, strefa biurowa dla uruchamianych przedsięwzięć biznesowych oraz różnej wielkości sale konferencyjne.

PROSPOŁECZNI - LETNIA AKADEMIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ

Zachęcamy studentów, doktorantów i pracowników do udziału w letniej akademii przedsiębiorczości społecznej. Inicjatywa skierowana jest do osób zainteresowanych łączeniem biznesu z interesem społecznym.
 
PROspołeczni – letnia akademia przedsiębiorczości społecznej to idealna okazja, aby przekonać się, że projekty społeczne mogą łączyć w sobie rentowny biznes, spełniając jednocześnie ważne cele społeczne.

PROspołeczni – DLA KOGO?

Do udziału w akademii zapraszamy tych wszystkich, którzy chcieliby rozwijać swoje projekty w perspektywie biznesu zaangażowanego społecznie, ale nie mają jeszcze konkretnych planów i potrzebują pomocy merytorycznej. Program jest przeznaczony dla studentów, doktorantów oraz pracowników Uniwersytetu Warszawskiego i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, a także absolwentów obu uczelni – do 2 lat od uzyskania dyplomu. 
Do udziału w akademii można zgłaszać się indywidualnie lub w zespołach dwuosobowych. Spośród zgłoszeń wyłonimy 10 projektów finałowych, których autorzy zostaną zaproszeni do udziału w tygodniowym wyjeździe szkoleniowym. Uczestnictwo w programie jest bezpłatne.

CZYM JEST AKADEMIA?

Podczas tygodniowego wyjazdu szkoleniowo-integracyjnego uczestnicy będą pracować nad profesjonalizacją swoich projektów – wszystko pod okiem specjalistów i mentorów. W ich urzeczywistnieniu uczestników będą wspierać eksperci, którzy pomogą zdobyć im konkretne narzędzia i wiedzę biznesową niezbędne do stworzenia własnej firmy i biznesowej realizacji projektu.

GRANT 10 000 ZŁ ORAZ EVPA

Dla zespołu, który uzyska najwyższe oceny jury podczas finałowej prezentacji przewidzieliśmy grant w wysokości 10 000 zł na rozwój zwycięskiej inicjatywy społecznej. Ponadto uczestnicy będą mogli starać się o udział w gali European Venture Philanthropy Association, która odbędzie się w listopadzie 2018 roku w Warszawie. Podczas gali będą mieli oni możliwość prezentacji swojego projektu przed ekspertami z zakresu przedsiębiorczości społecznego z całej Europy oraz ubiegać się o grant pozwalający na dofinansowanie swoich działań (więcej o EVPA: https://evpa.eu.com/).

ZAPRASZAMY DO WSPARCIA AKCJI

Program PROspołeczni – letnia akademia przedsiębiorczości społecznej jest realizowany przez zespół Inkubatora UW oraz Uniwersyteckiego Centrum Wolontariatu. Projekt jest finansowany ze środków programu UW: Inicjatywy dla otoczenia, działającego w ramach programu Santander Universidades, który jest realizowany w Polsce przez Bank Zachodni WBK.

Link do wydarzenia na Facebooku: https://www.facebook.com/events/233594274070096/
Formularz rejestracyjny: http://ido.uw.edu.pl/prospoleczni/
 
Szczegółowych informacji udzieli Ola Sienicka: ola.sienicka@inkubator.uw.edu.pl

Projekt „Aplikacyjne prace dyplomowe — skuteczny start zawodowy”

W projekcie studenci kierunków humanistycznych i społecznych, dzięki wsparciu doświadczonych promotorów przygotowują prace licencjackie i magisterskie, odpowiadające na zapotrzebowanie przedsiębiorstw, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych.

Do udziału w projekcie zaproszeni są: studenci studiów I i II stopnia, którym do końca studiów licencjackich lub magisterskich pozostało nie więcej niż 4 semestry oraz promotorzy gotowi wspierać studentów w przygotowaniu pracy aplikacyjnej.

Projekt realizuje 6 wydziałów UW:

>  Wydział „Artes Liberales",

>  Wydział Filozofii i Socjologii,

>  Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii,

>  Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych,

>  Wydział Polonistyki,

>  Wydział Psychologii.

Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zainteresowanych zapraszamy na stronę www.innohuman.biurokarier.uw.edu.pl lub do kontaktu z Biurem Karier UW i koordynatorem projektu: innohuman@adm.uw.edu.pl

REKRUTACJA NA "BRAVECAMP" - OBÓZ SZKOLENIOWO INTEGRACYJNY INKUBATORA UW

Trwa rekrutacja na kolejną edycję BraveCamp – obozu szkoleniowo-integracyjnego, organizowanego przez Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego. Tygodniowy wyjazd, podczas którego uczestnicy będą rozwijać swoje projekty biznesowe oraz naukowe, odbędzie się w dniach 8-14 lipca 2018 roku nad Zegrzem pod Warszawą.

Wyjazd dedykowany jest studentom, doktorantom oraz pracownikom Uniwersytetu Warszawskiego i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, a także absolwentom obu uczelni - do 2 lat od uzyskania dyplomu.

Podczas pięciu dni warsztatów uczestnicy będą mieli okazję dopracowywać swój pomysł pod okiem ekspertów z dziedzin m.in. zarządzania projektami, design thinkingu i autoprezentacji. Zwieńczeniem cyklu szkoleń będzie profesjonalna prezentacja pomysłów, spośród których jury wybierze najlepszy. Dla zwycięzcy przewidziany jest grant w wysokości 10 000 złotych na rozwój inicjatywy.

Na aplikacje czekamy do 8 czerwca 2018 roku. Spośród nadesłanych zgłoszeń zostanie wybrane 20 projektów.

Formularz aplikacyjny oraz więcej informacji znaleźć można na stronie: www.bravecamp.pl i na Facebooku: https://www.facebook.com/events/1922343121163194/

Zachęcamy również do kontaktu mailowego z koordynatorem projektu: przemek.krawczyk@inkubator.uw.edu.pl

ANKIETA: BADANIA NAUKOWE ZA GRANICĄ

Zwracamy się z prośbą do doktorantów i młodych naukowców o wypełnienie ankiety dotyczącej wyjazdów zagranicznych.
 
Dlaczego doktoranci i młodzi naukowcy wyjeżdżają na zagraniczne pobyty badawcze?
Jakich informacji potrzebują w tym celu?
 
Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej (DAAD) i „Research in Germany"
przeprowadzają światowe badanie ankietowe, które ma udzielić odpowiedzi na powyższe pytania.
 
Jesteś w trakcie lub planujesz podjęcie studiów magisterskich, doktorskich lub stażu podoktorskiego (post-doc)? Chcielibyśmy zaprosić Cię do udziału w naszej ankiecie.

Pomóż nam odpowiedzieć na pytania dotyczące zagranicznych pobytów badawczych.

Wypełnienie ankiety trwa jedynie 15 minut.

Ankietę znajdziesz pod adresem: www.prognos.com/mobility/DAAD

Giełda Współpracy

Zapraszamy do udziału w Giełdzie Współpracy organizowanej w ramach projektu

„Aplikacyjne prace dyplomowe – skuteczny start zawodowy"

która odbędzie się 23 maja 2018 r. w Sali Wystawowej Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie (ul. Dobra 56/66) w godz. 10:00-15:00.
 
W projekcie studenci kierunków humanistycznych i społecznych, dzięki wsparciu doświadczonych promotorów, przygotowują prace licencjackie i magisterskie odpowiadające na zapotrzebowanie przedsiębiorstw, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych. Dzięki temu możliwa jest poprawa transferu wiedzy akademickiej do otoczenia społeczno-gospodarczego Uniwersytetu oraz podniesienie kompetencji zawodowych przyszłych absolwentów.
 
Wydarzenie ma charakter networkingowy. Połączone jest z prezentacjami licznych "case study" i "success story" prezentowanymi przez studentów, promotorów oraz Partnerów aplikacyjnych prac dyplomowych. Podczas II. edycji Giełdy będzie można również zapoznać się z prezentacjami ofert współpracy badawczej firm, organizacji pozarządowych i instytucji publicznych dedykowanych Uniwersytetowi.
 
Prosimy o zapisywanie się na wydarzenie za pomocą formularza zgłoszeniowego:
 
 
Pobierz

 

 

Druga edycja "Akademii Dyplomanta" - blok 1.

Zapraszamy do udziału w warsztatach

„Akademii dyplomanta (blok I). Skuteczny start zawodowy".

Warsztaty odbędą się w dniach:

  • 16 i 17 maja w godzinach 15:00-20:00;
  • 18 maja w godz. 9:00-14:00;
  • 19 maja w godzinach 10:00-15:00 na Kampusie Centralnym UW w budynku Samorządu Studentów UW, sala 100.

Blok I. warsztatów tworzą 4 spotkania (jedno trwa ok. 5 godz.). Podczas każdego z nich będziemy pracować nad jednym z tematów:

  • analiza rynku pracy dla studentów z kierunków społeczno-humanistycznych;
  • samoocena i jej rola w podejmowaniu decyzji zawodowych;
  • własna firma - jak zacząć?
  • komunikacja i autoprezentacja w sytuacjach zawodowych.

Zajęcia dedykowane są studentom UW:

  • zainteresowanym rozwojem kompetencji potrzebnych w prowadzeniu aplikacyjnych prac dyplomowych lub mających podpisaną umowę trójstronną na aplikacyjną pracę dyplomową;
  • studiującym na kierunkach studiów prowadzonych na jednym z wydziałów współrealizujących projekt: "Artes Liberales"; Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii; Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych; Filozofii i Socjologii; Polonistyki; Psychologii;
  • którym do końca studiów pozostało nie więcej jak 4 semestry.

Aby zgłosić swój udział, wystarczy przesłać wiadomość na adres: innohuman@uw.edu.pl do 9 maja 2018 r. do 20:00.

Więcej informacji na temat formalności związanych z uczestnictwem w warsztatach na stronie warsztatów oraz w grafice załączonej do wiadomości.

http://innohuman.biurokarier.uw.edu.pl/akademia-dyplomanta/

UNIWERSYTECKIE SPOTKANIA Z RYNKIEM PRACY

Zachęcamy studentów i absolwentów do udziału w Uniwersyteckich Spotkaniach z Rynkiem Pracy, organizowanych przez Biuro Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego.
 
Tematy spotkań:
  1. Jak skutecznie przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej i zdobyć wymarzoną pracę? (24.04.2018)
  2. Assessment Centre – w procesie rekrutacji (24.04.2018)
  3. Zaplanuj karierę – Career Coaching z SSC Heroes (25.04.2018)
  4. Przygotuj skuteczne CV z Rekruterem (25.04.2018)
  5. Wejdź w rolę kandydata – sprawdź, czy jesteś gotów/gotowa na interview (25.04.2018)

Zapisy odbywają się online poprzez stronę:
http://spotkania.uw.edu.pl/

Pobierz programy spotkań. [PDF]

Komisja Fulbrighta ogłosiła 3 programy stypendialne w USA

  1.  Dla studentów: marzysz o studiach w USA? Zaaplikuj o stypendium Fulbright Graduate Student Award! Zgłoszenia do 27 kwietnia 2018https://goo.gl/DaQrXm
  2. Dla doktorantów: doktoranci zainteresowani wyjazdem badawczym do USA mogą aplikować o stypendium Fulbright Junior Award 2019-20. Nabór wniosków trwa do 15 maja 2018https://goo.gl/RHHV1j
  3. Dla pracowników naukowych: pracownicy naukowi zainteresowani wyjazdem badawczym do USA mogą aplikować o stypendium Fulbright Senior Award 2019-20. Nabór wniosków trwa do 30 maja 2018https://goo.gl/XGQva4
Więcej informacji na stronie Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta: http://www.fulbright.edu.pl/stypendia-do-usa/

OFERTA STYPENDIALNA EUROPEJSKIEGO FORUM ALPBACH

Europejskie Forum Alpbach to działający od 1945 znaczący intelektualnie ośrodek wymiany poglądów ekonomicznych, politycznych, filozoficznych i naukowych, a także artystycznych. Forum od ponad 70 lat corocznie gromadzi najwybitniejszych przedstawicieli świata nauki, polityki, ekonomii, filozofii i prawa. Każdego roku około 5,000 osób z ponad 90 krajów przybywa do tyrolskiego Alpbach na 2 tygodnie (15 sierpnia – 31 sierpnia).
 
Akademickie instytucje partnerskie to między innymi:
  • University of Cambridge,
  • French École Nationale d'Administration,
  • Harvard University,
  • International Institute for Applied Systems Analysis,
  • Joint Research Centre of the European Commission,
  • Royal Society for the Encouragement of Arts, Manufactures and Commerce,
  • Woodrow Wilson International Center.
700 najlepszym studentom z całego świata fundacja Forum przyznaje atrakcyjne stypendia, które umożliwiają udział w trzytygodniowej konferencji w austriackim Tyrolu. Stypendium pokrywa udział w Seminar Week (tygodniowe seminaria prowadzone przez wykładowców z najlepszych uczelni na świecie) i forum (cykl sympozjów), a także zakwaterowanie oraz dzienne wydatki.

 

Termin zgłoszeń upływa 30 marca 2018 r. Spotkanie informacyjne odbędzie się 22 marca 2018 r. o godz. 18.30 w s. 205 w dawnym BUW-ie: https://www.facebook.com/events/187748098506315/. Więcej informacji na temat stypendiów przyznawanych Polakom można znaleźć na stronie prowadzonej przez ambasadorów forum: https://www.facebook.com/EFAPL/, a także na oficjalnej stronie wydarzenia: www.alpbach.org.

 

UCHWAŁA SENATU UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO

DZIEŃ OTWARTY SZKOŁY EDUKACJI

12 marca odbędzie się Dzień Otwarty Szkoły Edukacji PAFW i UW, która przygotowuje do zawodu nauczycieli języka polskiego i matematyki. Uczestnicy będą analizować teledyski, poznawać sekretne życie matematyczne zwykłych przedmiotów, rozmawiać o liczeniu, szukać fałszywych informacji w internecie oraz rozwiązywać zadania w kawałkach. Przyjść mogą wszyscy, którzy chcą poznać nowe metody edukacyjne.

Dzień otwarty odbędzie się w siedzibie Szkoły Edukacji w Centrum Nowych Technologii UW przy ul. Banacha 2c. Początek o godz. 16.00.

Więcej informacji: http://szkolaedukacji.pl/dzien-otwarty-2018/

 

 

 

STYPENDIA DLA STUDENTÓW OFEROWANE PRZEZ MYKOLAS ROMERIS UNIVERSITY


Mykolas Romeris University oferuje stypendia dla studentów. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą. Termin składania aplikacji upływa 1 marca 2018 r.
 

We are happy to inform that recently a Call for Lithuanian State scholarships has been announced  for 2018/2019 academic year and your university‘s students are eligible to apply untill 1st of March 2018.
We kindly ask you to disseminate this possibility to your students and in such a way to facilitate students mobility under existing bilateral  (cooperation or student exchange) agreements between our Universities.

The scholarship is named as "Short term (1-2 semesters) studies": http://stipendijos.lt/en/the-call-for-applications-for-2018-2019-short-term-studies-is-now-open-1

Scholarships for short-term studies in Lithuania (excluding Lithuanian studies) offered for candidates who are the students of higher education institutions of the following countries:

 Countries

No of scholarships

The Eastern Partnership countries

 20

Belarus, Ukraine, Moldova, Georgia, Azerbaijan, Armenia

ASEM countries

Australia, Bangladesh, Brunei, the Philippines, India, Indonesia, Japan, Kazakhstan, Cambodia, China, South Korea, Laos, Malaysia, Mongolia, Myanmar, New Zealand, Pakistan, Russia, Singapore, Thailand, Vietnam

Lithuania priority export market countries

Sweden, Germany, Norway, Finland, the United Kingdom, France, Poland, Belgium, Denmark, the Netherlands, Latvia, Estonia, the USA, Israel

Students who apply for 1 or 2 semester studies to MRU from your University  with at least B2 level of English language proficiency (according to the Common European Framework of Reference for Languages) are ELIGIBLE TO APPLY FOR THIS SCHOLARHIPS.

       I. FINANCIAL PROVISIONS of the State Scholarship

  • Candidates approved for the short–term studies will receive a monthly scholarship of approx. 380 EUR. For a period of studies according to academic calendar at MRU (Autumn semester - from 27 August, 2018 till  27 January, 2019  OR Spring semester – from  28 January, 2019 till 30 June, 2019   OR for all academic year – from 27 August, 2018 till  30 June, 2019) The scholarship is intended to cover the scholarship holder's expenses only. Additional amount for accompanying partners or family is not provided. Lithuanian state scholarships cannot be double funded from other sources, e.g. other scholarships or other academic exchange programmes.
  • Tuition fee for studies will be covered by the Republic of Lithuania and directly transferred to the higher education institution.
  • The maximum amount of the tuition fee will be determined by the normative costs that are approved by the Minister of Education and Science of the Republic of Lithuania.
  • Any other fees such as a student union fee, a library membership fee, etc. shall be paid by the scholarship holder.
  • Travel and accommodation costs shall be covered by the scholarship holder.

     II. REQUIRED DOCUMENTS to apply for State scholarship

The candidates must provide the copies of the listed documents through online application system:

1.  Completed application form (through online application system);

2. The Conditional Agreement for Studies (the form must be added to the application form as an attachment using this template form - it must be completely filled in and signed by three parties: candidate, a responsible person at the sending and receiving institutions). Recommendations for filling out the Conditional Agreement;);     of course, we WILL HELP your students who apply as exchange or free-mover (visiting) student to MRU to complete this conditional agreement for studies.

3. One recommendation letter filled and signed by a professor or other academic staff, tutor or employer (provided through online application system or added to the application form as an attachment using this template form).

4. Certificate of proficiency in English or Lithuanian (or another language required by the host institution). TOEFL, IELTS, CPE or other widely recognized exams of English proficiency are acceptable. If the candidate does not hold any of those certificates, then a signed letter confirming the proficiency in the language from the home university's professor of English or Lithuanian is also acceptable.

Required additional documents must be completed in English or Lithuanian language only (or with certified translations into one of these languages).

  III. IMPORTANT DATES

Deadline for the online application submission is 1st of March, 2018. Regarding additional documents - please add all required documents to the application form through online application system. Online application system will be closed at 11.59 p.m. Central European time (GMT+1) on the 1st March, 2018.

2nd of May, 2018 – e-mail notification will be sent regarding the results of all short-term studies in Lithuania.

Please share this information with your University students and encourage them to take part in international exchanges between your University and Mykolas Romeris University.  All information about exchange studies at Mykolas Romeris University are on our web-site: http://www.mruni.eu/en/prospective_students/erasmus/

If you or your students have any questions about application procedure (for exchange studies at MRU and for a Lithuanian State scholarship), do not hesitate to contact us by e-mails: incoming@mruni.eu (coordinator of incoming students) or erasmus@mruni.eu  (international mobility office of MRU) .

Looking forward to welcoming your students as soon as in Autumn of 2018/2019 at Mykolas Romeris University!

 
 

NABÓR WNIOSKÓW W RAMACH SIECI CENTRAL

Doktoranci i nauczyciele akademiccy UW (do 2 lat po uzyskaniu doktoratu) mogą ubiegać się o finansowanie trójstronnych projektów badawczych w ramach sieciCENTRAL skupiającej Uniwersytet WarszawskiUniwersytet Humboldta (Berlin), Uniwersytet Wiedeński (Austria), Uniwersytet Karola (Czechy) i Uniwersytet Eötvösa Loranda (Budapeszt). Nie ma ograniczeń dziedzinowych ani tematycznych.

Termin składania wniosków - 15 kwietnia 2018 r.

Termin realizacji projektów - drugie półrocze 2018 r.

Więcej informacji

Osoba kontaktowa na UW – Piotr Serafin, BWZ UW

Koordynator sieci CENTRAL – Aleksandra Laski, HU Berlin

Pobierz:

Lektoraty języków wschodnich po angielsku i rosyjsku

2017/2018 FOREIGN LANGUAGE COURSES OF THE SCHOOL OF EASTERN LANGUAGES

Contact:  lektoraty.sjw@uw.edu.pl;  www: sjw.uw.edu.pl; phone +48 22 55 20 937

Facebook: https://www.facebook.com/SJWUW/

NEW COURSES IN beginner (BREAKTHROUGH) level IN ENGLISH AND RUSSIAN

in the summer semester 2017/2018

Registration will be open 1 February – 21 February 2018

https://rejestracja.usos.uw.edu.pl/

 

Arabic language A1.1 (3623-ARAOA1.1-eng)

Lector: Magdalena Nycz-Waller                     course in English - 1st semester of learning

Tuesdays: 18.30 – 20.00, Faculty of Oriental Studies, Krakowskie Przedmieście 26/28, room 207

Wednesdays: 8.00 - 9.30, Faculty of Oriental Studies, Krakowskie Przedmieście 26/28, room 207

 

Chinese language A1.1 (3623-CHIOA1.1-eng)

Lector: Yoke Cheng Lau- Wojciechowska             course in English - 1st semester of learning

Wednesdays: 8.00 – 9.30, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7,  room 81D

Wednesdays: 9.45 - 11.15, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7, room 81D

 

Chinese language A1.1 (3623-CHIOA1.1-rus)

Lector: Igor Arutiunow                                  course in Russian - 1st semester of learning

Fridays: 16.45 - 18.15, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 178

Fridays: 18.30 - 20.00, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 178

 

Hebrew Language A1.1 (3623-HEBOA1.1-eng)

Lector: Anna Klingofer                                  course in English - 1st semester of learning

Mondays: Faculty of Oriental Studies, Krakowskie Przedmieście 26/28, room 207

Thursdays: Faculty of Oriental Studies, Krakowskie Przedmieście 26/28, room 207

 

Japanese language A1.1 (3623-JAPOA1.1-eng)

Lector:  Adam Klawczyński                           course in English - 1st semester of learning

Fridays: 13.15 - 14.45, Studies in Eastern Europe,  Żwirki i Wigury 93 (Dept. of Geology), room 2135

Fridays: 15.00 - 20.00, Studies in Eastern Europe, Żwirki i Wigury 93 (Dept. of Geology), room 2135

 

Turkish language A1.1 (3623-TUROA1.1-eng)

Lector: Mehmet  Yilmaz                                 course in English - 1st year of learning

Tuesdays: 18.30 – 20.00, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 149

Fridays: 18.30 – 20.00, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 149

COURSES TAUGHT IN ENGLISH – CONTINUATION FROM WINTER SEMESTER

Chinese language A1 (3623-CHIOA1-rus)

Lector: Igor Arutiunow                                                 course in Russian – 2nd semester of learning

Tuesdays 18.30 – 20.00, Faculty of Oriental Studies, Krakowskie Przedmieście 26/28, room 209

Thursdays 18.30 – 20.00, Faculty of Oriental Studies, Krakowskie Przedmieście 26/28, room 209

 

Chinese language A1 (3623-CHIOA1-eng)

Lector: Kamila Rum                                                  course in English – 2nd semester of learning

Tuesdays 18.30 – 20.00, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 149

Thursdays 18.30 – 20.00, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 178

 

Japanese language A2 (3623-JAPOA2-eng)

Lector:  Adam Klawczyński                           course in English – 4th semester of learning

Saturdays: 10.00 - 11.30, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7, room 6

Saturdays: 11.45 - 13.15, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7, room 6

 

Russian language A2 (3623-ROSOA2-eng)       course in English – 2nd semester of learning

Lectors: Oksana Velyka           

Mondays: 8.00 – 9.30, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7,  room 81B

Fridays: 8.00 – 9.30, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 149

 

Russian language B1 (3623-ROSOB1-eng)           course in English – 2nd yearof learning

Lectors: Natalia Krenska,

Mondays: 18.30 – 20.00, Studies in Eastern Europe, Oboźna 7,  room 6

Wednesdays: 18.30 – 20.00, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 178

 

Russian language  C1 (3623-ROSOC1)                 course in Russian - advanced level

Lectors: Svitlana Romaniuk Aleksandra Zielińska

Tuesdays: 9.45 -11.15,  in Eastern Europe, Oboźna 7,  room 81C

Fridays: 9.45-11.15, in Eastern Europe, Oboźna 7,  room 81C

 

Russian language  C2 (3623-ROSOC2)                 course in Russian – very advanced level

Natalia Krenska course in Russian - advanced level

Tuesdays: 18.30-20.00, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room

Laboratory (153)

Thursdays: 18.30-20.00, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 149

 

Turkish language A1 (3623-TUROA1-eng)

Lector: Mehmet  Yilmaz                                course in English – 2nd semester of learning

Tuesdays: 8.00 - 9.30, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 178

Fridays: 8.00 -9.30, Faculty of Oriental Studies, Nowy Świat 69, room 149